Monday, October 19, 2015

Oct 19, 2015

The commitment to pray has been good. I prayed for a church evangelistic meeting in U.S. and was delighted to find that a family member attended and accepted Christ. This brings great joy to our family. I learned that we only need to be faithful in praying. Sometimes I simply remember the person, not knowing the circumstances and details; knowing that the Lord works in His wonderful way. This way we wait on the Lord without passing “judgement” on how things should be. The Lord has also sent angels to bring me food, which whet my appetite significantly. I eat better. Words cannot express my gratitude. God’s providence is amazing. May God bless and reward their love. My students have also sent kind words to encourage me. I can only praise God for His blessings in surprisingly ways. I still long to be with the Lord “quickly” and be spared a slow and painful dying process. Some days I cry for His mercy. I struggle to submit to His sovereign will. May He carry me through! Specific Prayer Requests: 1. The effectiveness of the target therapy. 2. To cope with the pain. 3.To walk step-by-step with faith and hope. 爲他人禱告是有福的! 剛開始時, 爲美國一間教會的培靈佈道會祈禱,後來竟發現一位家人出席並接受了基督,這是何等的喜樂!我學到的功課就是我們只需要忠心祈禱,主會按祂的旨意成就。有時候我只是默默記念一個人,一個家庭,雖不知道具體情況和細節,但主是知道的,我的代禱内容不重要,神的奇妙作爲才是我所等候盼望的。這樣,也可避免自己意見多多或自以爲知道主的意念。 主也派天使給我預備不同的美食,這對我的胃口有很大的幫助。心中十分感激,願神親自報答他們的愛心,這讓我經歷神的愛顧和奇妙的供應! 我的學生也紛紛寫下鼓勵祝福的話,我感謝神以不同的方式來祝福我, 托住我! 我求主“快快”地接我回天家,使我不必度過一個漫長而痛苦的死亡過程。有些日子,我哭求神的憐憫,掙扎著要順服神的主權和旨意。求主幫助我!! 具體的代禱:1.標把治療的效用2.應付疼痛3.用信心和希望一步一步走。

No comments:

Post a Comment